Om de veiligheid van onze medewerkers te garanderen sluiten wij weer even ons kantoor. Uiteraard blijven we digitaal beschikbaar voor jullie. Wil je toch graag langskomen? Dat kan op afspraak en mits het naleven van enkele voorzorgsmaatregelen. Ontdek onze maatregelen.

Ugent

Een update voor Iedereen UGent

Campagnes | Website
Website bekijken
Ugent

Een update voor Iedereen UGent

Campagnes | Website

Briefing

In 2017 lanceerden we ter ere van het 200-jarig bestaan van de Gentse universiteit de campagnewebsite Iedereen UGent. Door het tijdelijke karakter van deze campagne werd de website al even niet meer gebruikt. Maar met de komst van educatief aanbod werd hij nieuw leven ingeblazen.

Wat deden we?

Aangezien beide websites een gelijkaardig overzicht van activiteiten aanbieden was het niet nodig om het warm water opnieuw uit te vinden. We namen een kloon van de bestaande Iedereen UGent website en gaven het CMS een update. Op de vernieuwde website rond het educatieve aanbod kan je een verzameling vinden van alle beschikbare activiteiten die Universiteit Gent aanbiedt aan scholen. 

Een uitgebreide filtering

Om tussen de 300 verschillende activiteiten snel en makkelijk jouw favoriet te vinden was er nood aan een goed filtersysteem. Op het activiteitenoverzicht kan je filteren op doelgroep, onderwijsvorm, locatie en nog een aantal andere trefwoorden. Wanneer je de geschikte activiteit gevonden hebt kan je meteen contact opnemen met de juiste contactpersoon binnen UGent.

UGent

Jouw favoriete activiteiten snel beschikbaar

Kan je niet kiezen tussen verschillende activiteiten? Geen probleem! We voegden een favoriet button toe zodat je ze op een later moment nog eens kan doorbladeren. Geen ingewikkeld loginsysteem want je favorieten worden bijgehouden op basis van cookies. Je kan deze favorieten ook via mail verzenden of printen.

Meten is weten

In de laatste fase van de ontwikkeling kon ook onze marketeer starten aan dit project. Naast de gebruikelijke implementatie van Google Analytics en Google Search Console werd er custom event tracking toegevoegd. Zo kunnen we bijvoorbeeld opvolgen welke activiteiten het vaakst aan favorieten worden toegevoegd en voor welke activiteiten het vaakst contact wordt opgenomen. Via Google Data Studio wordt een maandelijks rapport opgesteld zodat de klant makkelijk de prestaties van de website kan opvolgen.

Google Analytics Workshop

De mensen van UGent gaven aan zelf ook hun weg te willen vinden in de vele rapporten en grafieken die Google Analytics aanbiedt. Daarom gaf onze marketeer een (virtuele) Google Analytics workshop om de kneepjes van het vak door te geven. Zo kan de klant nu zelf zijn weg vinden in het kluwen van data en grafieken en deze correct interpreteren.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons

Cases

Gerelateerde cases