Onze kantoren zijn terug geopend. Op zoek naar advies of een partner voor je online project? Of zie je een job bij ons wel zitten? Maak een afspraak.

Twixl Media

Smart mobile publishing solutions

Campagnes
Website bekijken
Twixl Media

Smart mobile publishing solutions

Campagnes

Briefing

Met de tools van Twixl media creëer je content voor mobiele toestellen zonder een lijntje code. Twixl Publisher is zo flexibel dat je op een eenvoudige manier content, single en multi-issue apps en webpagina’s ontwerpt en verdeelt via app stores of intern. Klanten van Twixl krijgen een opleiding voor ze aan de slag gaan en gratis ondersteuning.

Wat deden we?

Internationale aanpak

Twixl media wil zijn mobile publishing tool internationaal op de kaart zetten en gaf ons in 2016 voor het eerst de opdracht doelgerichte campagnes op te zetten. Op basis van hun doelstellingen legden we voor de allereerste campagnereeks de focus op LinkedIn, Twitter en Instagram advertenties gericht op Europa. We volgden de advertenties op en stuurden ze bij. Lavagraphics, die de website ontwierp en ontwikkelde, bezorgde ons het geschikte beeldmateriaal.

De volgende stap was een campagne verspreid over de drie continenten Europa, Amerika en Zuidoost-Azië. We werkten een campagne uit op social media (Facebook, Instagram en Twitter) en het Adwords Display Network. De drie afzonderlijke campagnes stuurden geïnteresseerden naar de website, waar ze meer informatie konden lezen en een gratis demo downloaden.

Twixl website
Twixl website

Remarketingcampagne

Vervolgens lanceerden we een doelgerichte remarketingactie via Facebook en Google Display Network omdat mobiele gebruikers niet ver geraken met een download. Op de website implementeerden we Event Tracking zodat er een database ontstond van bezoekers die de website bezochten zonder conversie. Via gerichte Facebook advertenties werden zij herinnerd aan de gratis demo én konden we enkele twijfelaars overtuigen tot actie. Op deze manier bereikten we de doelgroep over verschillende toestellen en kanalen heen.

Nieuwe acties in 2018

Naast de social media campagnes en remarketingacties breiden we dit jaar onze marketingactiviteiten voor Twixl media uit met advertenties gericht op de Verenigde Staten en Groot-Brittanië via een Adwords Search campagne. Later dit jaar lanceren we de Search campagne ook in Frankrijk, Duitsland en Italië. De advertenties worden getoond aan mensen die zeer specifiek op zoek zijn naar mobile publishing tools. Op basis van de resultaten zullen we ook deze advertenties op regelmatige tijdstippen met behulp van A/B tests aanpassen op vlak van copy en beeld.

Analyse website

We geloven sterk in een aanpak op lange termijn. Naast de optimalisatie van lopende campagnes en de lancering van nieuwe acties, formuleren we ook altijd suggesties voor een nog betere website.

We tracken en analyseren bijvoorbeeld de ‘scroll depth’ van de landingspagina, waarbij we kijken hoever iemand scrollt op deze pagina. Dit doen we door in de code conversiepunten te voorzien. Zo weten we niet alleen hoe lang iemand op een pagina blijft, maar ook of hij de content effectief leest en eventuele video’s bekijkt.

Aan de hand van de resultaten geven we Twixl media advies over de gebruikservaring op hun website, die zij in samenspraak Lavagraphics integreren.

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons