Teamleader

Teamleading made easy

Platform
Website bekijken
Teamleader

Teamleading made easy

Platform

Briefing

Het internationale Teamleader - met zijn roots in dezelfde straat in Gent waar ook Code d’Or gevestigd is - bracht in 2012 een cloud based CRM-tool op de markt die KMO’s helpt hun customerdata en -interactie te vergemakkelijken. Het jonge bedrijf dat ondertussen nog nauwelijks een start-up te noemen valt, kende een steile groei en besloot resellers in te schakelen ter ondersteuning van de verkoop. De bestaande landingspagina’s van alle resellers, werden  omgebouwd tot één gelijklopend design met dezelfde functionaliteiten.

Wat deden we?

1 design

Om een mooie samenhang tussen alle landingspagina’s te bekomen, werd een en dezelfde opbouw gehanteerd met als gemeenschappelijk doel potentiële klanten een trial van 14 dagen aan te bieden. De strakke pagina toont een afbeelding van de software, een lijstje van de voornaamste functionaliteiten ervan en het inschrijvingsformulier om Teamleader gratis uit te proberen. Hoewel dit formulier zich onderaan de pagina bevindt, zal het je maar moeilijk ontgaan dankzij een button bovenaan de pagina die je er rechtstreeks naartoe leidt. Wanneer deze button door het scrollen uit beeld verdwijnt, wordt deze prompt vervangen door een anchor banner, een slim trucje dat het mogelijk maakt om altijd op het contactformulier te belanden.

Een gamma aan talen

Aangezien elke reseller werkt vanuit een andere Europese regio, kregen we te maken met verschillende talen en bijgevolg ook een arsenaal aan url’s en content ter vertaling.
Voor elk land werd een taalkeuzemenu gecreëerd waarin enkel de meest relevante talen beschikbaar zijn. Zo behoeft een Franse landingspagina geen Poolse taalvariant, ter illustratie.

Handige integraties

De pagina’s krijgen trouwens een handje hulp van enkele externe tools. Het logo van de reseller dat bovenaan de landingspagina prijkt, wordt uitgelezen door Magentrix. Deze tool wordt door Teamleader gebruikt om alle informatie van hun resellers te beheren. Ook de adresgegevens in de footer worden van hieruit doorgestuurd, en ingevuld.

Het inschrijvingsformulier zelf wordt opgehaald uit Hubspot. Deze tool zorgt er niet alleen voor dat de opbouw ervan in een wip is gebeurd, maar ook de data die wordt ingestuurd wordt er bijgehouden, beheerd en achteraf geanalyseerd. Ook heel handig en tijdbesparend is dat de taal van het formulier automatisch correct wordt ingesteld door Hubspot naargelang de taal die je selecteert in het keuzemenu bovenaan de landingspagina.

Of hoe voor een eindgebruiker of potentiële klant een eenvoudig uitziende set pagina’s best wel nog wat complexe integraties kunnen verbergen waar onze ontwikkelaars wel een kluifje aan hadden! Heb je een gelijkaardige of totaal andere nood? We helpen je graag verder met de uitbouw van jouw website, webshop, platform of online marketingstrategie!

Wil je meer weten over dit project?

Heb je een gelijkaardig project en ben je benieuwd naar onze aanpak? We vertellen je er graag meer over.
Contacteer ons