What’s Cooking? Bij een rebranding hoort een nieuwe website

What's Cooking?

What’s Cooking? Bij een rebranding hoort een nieuwe website

Briefing

Ter Beke, een toonaangevende speler in de voedingssector met heerlijke merken zoals Come a casa, gaat meer inzetten op duurzaamheid. Bij die nieuwe missie en strategie hoorden een nieuwe merkidentiteit en naam: What’s Cooking? – beide van de hand van branding agency Today. Hiermee toont Ter Beke z’n honger naar een positieve verandering en verantwoorde consumptie. Wij van Code d’Or pakten de website aan. De grootste uitdaging was de deadline: op 3 maanden tijd moest alles live staan.  

Wat deden we?

Contentmigratie en URL-mapping

Bij Code d’Or hebben we heel wat ervaring met websites bouwen, maar toch wordt het nooit routinewerk. Alles begint natuurlijk met een duidelijke strategie, of in dit geval: een duidelijk redirectplan. Voor What’s Cooking? moesten we content van verschillende websites (van diverse merken) naar één platform verhuizen. We besteedden veel aandacht aan de URL-mapping en contentmigratie, zodat bezoekers makkelijk de weg vinden naar het nieuwe platform en de pagina’s snel laden.

What’s Cooking? als een talenknobbel

De What’s Cooking?-website is beschikbaar in vier talen: Nederlands, Frans, Engels en Pools. Dat is op zich geen moeilijke implementatie, maar de klant wou de talen ook linken aan een specifieke regio: bijvoorbeeld Frans in België versus Frans in Frankrijk. Dat vroeg een aanpassing door onze developers: ze schreven een extra plug-in voor de database om de juiste taalcodes te implementeren.

Exacte launch

De website van What’s Cooking? heeft enkele speciale snufjes, zoals de pagina met real-time beursinformatie voor investeerders en een header met een animatie in. Leuke uitdagingen voor development, maar eigenlijk leverde een op het eerste gezicht eenvoudige vraag nog het meeste puzzelwerk op, namelijk: we moesten de website exact om 7.00 uur ’s ochtends lanceren.

Het ingewikkelde daaraan? Normaal gezien kan je moeilijk inschatten wanneer een website precies online staat, omdat het enkele minuten duurt voor de server alle info heeft geladen. Die onzekerheid moesten we voor dit project dus vermijden.

Daarom zette onze developer Kjell de website ’s ochtends alvast in ‘maintenance mode’ in Laravel, waarbij op de site zelf een grijze pagina met 500-melding verschijnt. Zo moest hij op het moment van de launch gewoon nog één lijntje code schrijven om de maintenance mode op te heffen en de site live te zetten. Deadline gehaald!

Mooi resultaat door geïntegreerde aanpak

Op drie maanden een website bouwen die verschillende merken samenbrengt, is geen evidentie. Maar het is gelukt, doordat we alles in-house konden creëren en afstemmen binnen 62MILES, de groep waarvan we deel uitmaken. Today gaf ons input voor de visuele stijl, waardoor onze UI-developer Leroy snel wireframes en mock-ups kon maken.

Communicatiebureau Onlyhumans schreef de copy voor de site, en er zijn ook al plannen om het jobluik uit te breiden, in samenwerking met employer branding bureau Fantastic.

Ook samenwerken met Code d’Or? 

Raakte je door deze case geïnspireerd voor je eigen website? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. We werken graag een heldere digitale oplossing voor je uit.  

Contacteer ons

Cases

Gerelateerde cases

Over culturele tradities in Vlaanderen
Immaterieel Cultureel Erfgoed

Over culturele tradities in Vlaanderen

Elegante en duurzame tuft-tapijten
Beaulieu International Group

Elegante en duurzame tuft-tapijten